Google GA4 Google'ın gelişmiş web analiz platformudur. Bu yeni versiyon, önceki Universal Analytics (UA) sürümünün geliştirilmiş ve modernize edilmiş hali olarak tasarlanmıştır. Google Analytics 4 kullanıcıların web siteleri, mobil uygulamalar ve diğer dijital platformlar üzerindeki etkileşimlerini daha derinlemesine ve anlamlı bir şekilde anlamalarını sağlayan kapsamlı analiz ve raporlama özellikleri sunar.
Google GA4 kullanıcıların web sitesi veya uygulama içindeki tüm etkileşimlerini daha detaylı bir şekilde izleme ve analiz etme imkanı sunar. Yani sayfa görüntülemeleri, olaylar, dönüşümler ve diğer şeyleri daha iyi görmeye olanak tanır. Oturum tabanlı değil; etkinlik tabanlı yapı taşımaktadır. Bu yapısı ile sitenize ziyaretçi davranışlarını daha iyi değerlendirmek mümkündür.
Google Analytics 4'ün Avantajları Neler?
Google GA4 gelişmiş analitik yetenekleri ve daha kullanıcı merkezli yaklaşım sunarak birçok avantaja sahiptir. Kullanıcıların farklı cihazlarda ve platformlarda nasıl etkileşimde bulunduğunu daha iyi anlamak için kapsamlı kullanıcı görünümü sunar. Kullanıcıların etkileşimleri, dönüşümleri ve davranışları daha detaylı şekilde izlenir ve analiz edilir.
Kullanıcı etkileşimlerini daha ayrıntılı şekilde takip etme yeteneği sunar. Sayfa görüntülemeleri, olaylar, dönüşümler ve özelleştirilmiş etkileşimler gibi farklı etkileşim türlerini daha iyi anlamanız da mümkündür.
Ayrıca Google GA4 kullanıcıları daha kesin segmentlere ayırmanızı sağlar. Bu daha özelleştirilmiş analizler yapmanızı, hedeflenmiş pazarlama stratejileri oluşturmanızı ve kullanıcı davranışlarını daha iyi anlamanızı sağlar. Bu bakımdan size sunduğu pek çok özellik, avantaj vardır.
Tüm bunların yanı sıra gerçek zamanlı analizleri destekler. Bu sayede anlık olarak sitenizin veya uygulamanızın performansını izleyebilir, hızlı kararlar alabilir ve gerektiğinde stratejilerinizi ayarlayabilirsiniz. Bu ve diğer özellikleri ile sitelerinizi daha iyi anlamanıza, analiz etmenize olanak tanır. Böylece web siteleriniz de en iyi sonucu vererek çalışmaya devam edebilir.
Google Analytics 4'ün Temel Özellikleri
Google Analytics 4 nedir? Bu sistem site sahiplerine gelişmiş özellikleri ile geniş analitik tecrübe önermektedir. Sistemin pek çok özelliği olsa da bunların temel olanları şu şekildedir:
- Etkinlik ölçümü
- Kitle ölçümü
- Dönüşüm ölçümü
- Raporlama ve analiz
Tüm bunlar sayesinde hedef kitlenizi çok daha iyi anlamanız da mümkündür.
Google Analytics 4 Nasıl Kurulur?
Web sitelerinizden en iyi verimi almak istiyorsanız güncel olarak etkileşimlerinin nasıl olduğunu bilmeniz şarttır. Böylece artı ve eksi yönlerini bulabilir; eksiler üzerine çalışarak geliştirebilirsiniz. Müşterilerin ne istediğini, en çok hangi içeriklerin okuduğunu fark edebilirsiniz. Google Analytics 4 kurulumu temel olarak oldukça kolaydır.
İlk olarak mevcut Analytics hesabı açılmaktadır. Güncel çalışan Universal mülkü olduğu gibi çalışmaya devam etmektedir. Son tarihe kadar kullanıcı ile kalması da mümkündür. Ardından da https://analytics.google.com/analytics/ linkine gidilir. Sonrasında ise adım adım şu adımlar izlenir:
- “Start Measuring” butonunu kullanın.
- Mevcut olarak Universal Analytics hesabı varsa “account” içinden devam edilmektedir. Bunun dışında GA4 Setup Assistant kısmına da tıklanabilir.
- Manuel mülk oluşturmak için site veya marka adı yazılmakta ve sonra da Next butonu kullanılmaktadır.
- “Property Setup” bölümüne gelindiğinde site ve lokasyona göre boş alanlar doldurulmalıdır. Universal Analytics hesabı mevcutsa İki ve üçüncü adımlar görmeden buradan devam edilebilir.
- “Business Information” kısmına geldiğinizde sektör ve işletmeye göre uygun seçimler gerçekleştirilmelidir. Söz konusu seçimler Google GA4 aracının çalışmasını direkt etkilemez.
- “Create” üzerine tıkladığınız zaman mülkünüz hazırdır ve karşınıza “Data Streams” kısmı çıkar. Buradan “web” seçilir. Android veya iOS kullanıyorsanız aynı mülk kurulum işlemleri yine takip edilebilir.
Web seçimi sonrasında gelen ekranda kutucuklar uygun şekilde doldurulur. Son olarak “Create Stream” üzerine tıkladığınızda Google GA4 mülkü de elde edilir.
Google Analytics 4 Siteniz ile Nasıl Entegre Olabilir?
Yukarıdaki adımları takip ederek, Google Analytics 4 kurulumu kolay şekilde yapılabilir; ancak mülk bundan sonra boştur. Yani herhangi bir site ile entegre edilmiş değildir. Bundan dolayı kurulum ardından gelen adım entegrasyondur. Bunun farklı metotları yer alsa da özelikle Manuel ya da Google Tag Manager, yani GTM yöntemleri kullanılır.
Manuel Yöntem
Eğer manuel yöntemi tercih etmek isterseniz, ne yapacağınızı biliyorsanız Google Analytics 4 entegrasyon kolay şekilde yapılabilir. Bunun için mülkü oluşturma ardından gelen ekranda “install manually” üzerine tıklanır. Ardından da sırası ile şu adımlar takip edilir:
- İlgili takip kodunu geliştiricinize iletin. Kendisinden onu ilgili etiketlerin en üstüne yapıştırmasını söyleyin.
- Test etme aşaması hem GTM hem de Manuel için yaklaşık olarak aynıdır.
Bu bakımdan manuel metodu sorunsuz şekilde kullanmanız mümkündür.
GTM Yöntemi
Google GA4 aynı zamanda GTM yöntemi ile de kurulabilir. Kurulu GTM hesabınız bulunmuyorsa kurulum kolay şekilde yapılabilir. Bunun için şu adımlar sırası ile izlenmelidir:
- Bir önceki yöntem ekranını kapatın.
- Hemen ardından “Data Streams” ekranı görülecektir. Bu gelmezse “Property” altından “Data Stream” üzerine tıklayarak seçebilirsiniz.
- Görülen ID’yi kopyalayın. Google Tag Manager hesabınıza girerek sol menüden TAG kısmına girin.
- New üzerine tıklayarak ilgili alanda istediğiniz gibi isimlendirme yapın.
- İsimlendirmeye tıklayarak seçimi yapın. Kopyalanan ID’yi buraya yapıştırarak Tiggering tıklaması gerçekleştirin.
- All pages üzerine tıklayın ve Save diyerek devam edin.
- Submit diyerek yayına alın. Sonrasında ise Publish üzerine tıklayın.
Google Analytics 4 kurulumu bu yöntemde de yine kolay şekilde yapılabilir.
Google Analytics 4 Entegrasyon Testi Nasıl Olur?
Google Analytics 4 entegrasyonu bittikten sonra bazen oldu mu ya da sorun var mı gibi sorular site sahiplerinin aklına gelebilir. Bu gibi durumlarda test yöntemleri de yine mevcuttur. Bunun için “Google Analytics Debugger” adlı bir araç vardır ve bunu indirerek, kurmak gerekir. İndirip kurduktan sonra tarayıcıya sabitlenir.
Google Analytic 4 hesabınıza döndükten sonra buradan “DebugView” üzerine tıklanır. Sitenize girdikten sonra yeni kurulan eklentiye tıklayarak aktif hale getirilir. DebugView’e bundan sonra dönülerek bir süre beklenmelidir.
Yaklaşık 1-2 dakika gibi bir süre bekledikten sonra page_view etkinliği görülebilir. Bundan sonra ise aracı başarılı bir şekilde kurduğunuz anlaşılabilir. Ancak bazen DebugView’ın geç çalışabildiği bilinmelidir. Şayet doğru şekilde kurduğunuzdan eminseniz ayrıca Real Time raporunu da kullanabilir, böylece canlı verileri takip edebilirsiniz.
Google Analytics 4 Nasıl Optimize Edilir?
Google GA4 sistemini daha iyi kullanmak için optimize oldukça önemlidir. Bunun ilk adımı dönüşüm hedeflerini tespit etmektir. Hedefleriniz kapsamında nasıl dönüşüm hedeflerine sahip olduğunuz düşünülmeli ve kesin kararlar verilmelidir. Sonrasında ise etkinlik ölçümü iyileştirmektedir. Söz konusu özelliği kullanarak ziyaretçilerin sitenizde nasıl etkileşimlerde bulunduğu görülebilir.
Bu verileri takip etmek, size müşterilerin sitenizde neler yaptığını anlamaya yardımcı olmaktadır. Kitle ölçümü ise kişileri belirli segmentlere ayırmanıza olanak tanır; yani yaş grubuna, satın alma davranışlarına göre gruplandırmanıza yardımcı olur.
Ardından da gerçek zamanlı analiz gelmektedir. Böylece web sayfanızda anlık neler olduğu çok iyi bir şekilde görülebilir. Popüler sayfalarınız, hangi kaynaklardan trafik aldığınız ve daha pek çok şeyi izlemeniz mümkündür. Veriler ile dönüşüm oranlarını arttırmak, işletmeniz için dijital gelecek planları kurmak da çok daha kolay bir hal alır.
SSS
Google Analytics 4 Nedir ve Neden Önemlidir?
Google GA4 gelişmiş analitik yetenekleri ve kullanıcı merkezli bir yaklaşım sunan Google'ın yeni nesil web analiz platformudur. GA4 kullanıcıların farklı cihazlarda ve platformlarda nasıl etkileşimde bulunduğunu daha iyi anlamak ve daha derinlemesine analizler yapmak için geliştirilmiştir. Kullanıcı davranışlarını anlamak, dijital pazarlama stratejilerini optimize etmek ve hedeflenmiş kampanyalar oluşturmak için önemlidir.
GA4 ile Universal Analytics Arasındaki Fark Nedir?
GA4 ve Universal Analytics (UA) arasındaki en büyük fark, yaklaşım ve izleme şeklidir. GA4 kullanıcı merkezli bir yaklaşım sunarken, UA sayfa merkezli bir yaklaşım sunar. Ayrıca Google GA4 daha fazla özelleştirilebilir, etkileşim tabanlı ölçüm sunar, tahmin yeteneklerini kullanır ve daha modern analitik özelliklere sahiptir.
GA4'e Geçmek Zorunlu Mu?
1 Temmuz 2023 itibariyle Google GA4 tek seçenektir. Yani buna geçmeniz zorunlu bir yapı taşımaktadır. Ancak buna geçiş, entegrasyon ve sonrası testler gibi konular basit olduğundan endişe gerektirmez.
GA4 ile Eski Google Analytics Sürümleri Arasındaki Farklar Nelerdir?
Google GA4, Universal Analytics (UA) gibi eski sürümlerden farklı olarak daha kullanıcı odaklı bir yaklaşım sunar. Etkileşim odaklı analiz yapma, özelleştirilmiş olaylar ve daha gelişmiş tahmin yetenekleri gibi yeni özelliklere sahiptir. Ayrıca tüm platformlar üzerindeki kullanıcı etkileşimlerini daha iyi bir şekilde izler.